2011. október 28., péntek

Lélekmelegítő csokis körtetorta / Heart-warming chocolate and pear cake

Hát csak nem tudok meglenni tortázás nélkül :P Kell a lelkemnek... az illata, ahogy sül, a szívdobbanás, amikor lefejtem róla a tortakarikát (már ha lejön persze:D), és persze az izgalom, amikor felvágják az 1. szeletet.
Nemrég láttam a Koszorúslányok c. filmet, ahol az egyetlen élvezhető rész számomra az volt, amikor a főszereplő bánatában jobbnál jobb tortákat sütött. Hát kb. velem is ez történt most. Csak nekem annyiban kötötték meg a kezem, hogy körtés és csokis legyen - hamár. Jó, hogy így együttéreznek velem, nem? :) Íme:


Nem szoktam más tollával ékeskedni, elárulom, a recept a Príma Konyhából van. Egy kicsit reformosítottam ugyan az étcsoki százalékarányát és a cukorhasználatot tekintve (én mindig vegyesen sütök fehér és barna cukorral), de ide most az eredeti receptet másolom be.

Hozzávalók a 24 cm-s formához:
tésztához:
  • 4 db körte
  • fél citrom leve
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 3 tojás
  • 12,5 dkg kristálycukor
  • 12,5 dkg vaj/margarin
  • 1,5 dl főzőtejszín
  • 1 cs. sütőpor
  • 25 dkg liszt


mázhoz és a torta lekenéséhez:
  • 3-4 e.k. sárgabaracklekvár
  • 0,5 dl víz
  • 12 dkg porcukor
  • 15 dkg étcsokoládé
  • 6 dkg vaj/margarin
  • 1 kiskanál citromlé

A körtéket meghámozzuk, elnegyedeljük, kivágjuk a magházát. Citromlével bedörzsöljük a húsukat, nehogy megbarnuljanak, amíg elkészítjük a tésztát. Letakarva hűtőbe tesszük.
Az étcsokoládét vízgőzre téve fölolvasztjuk. A tojásokat először a cukorral, majd az apránként hozzáadott szobahőm. vajjal/margarinnal habosra keverjük, a már csak éppen langyos csokoládét belecsurgatjuk. A sütőport a lisztbe forgatjuk, váltakozva az előzőekhez adjuk a főzőtejszínnel együtt.
A tortaformát kivajazzuk-lisztezzük, a tésztát belesimítjuk. A negyedelt körtéket üregükkel lefelé körben rárakjuk úgy, hogy a szára felőli része nézzen a torta közepe felé (szeletenként jut egy), kicsit bele is nyomkodjuk. Előmelegített sütőben 180 C-on (én légkeverésesen 165 C-on sütöttem!) 60 percig sütjük, tűpróbával ellenőrizzük.
Ha kész, kiemeljük a formából egy rácsra, még forrón körbekenjük az ugyancsak megforrósított lekvárral (én ehhez ecsetet használtam - jól jön). Amikor kihűlt, hűtőbe tesszük dermedni.
A mázhoz valókat egy kisebb lábasba rakjuk, és levergetve addig melegítjük, amíg szép sima nem lesz. A hűtőből kivett torta tetejére önjük, és úgy simítjuk el rajta, hogy az oldalára is lecsurogjon belőle, amit szintén szépen elsimítunk. Dermedni hagyjuk, végül forró vízbe vágott késsel fölszeleteljük.
Én marcipánkörtével díszítettem, de durvára vágott vagy darált dió/ mandula is megfelel a célnak.



4 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...