2012. április 27., péntek

Torta a tenger "gyümölcseivel" / Seafruit cake

Ezt a tortát egy barátnőm kapta ajándékba, akinek februárban volt a szülinapja. Ciki, tudom, de a költözés miatt nem volt időm felköszönteni, viszont úgy gondoltam, akkor már egy igazi, jó nagy, személyre szabott tortával lepem meg. Nagyon szereti a tengert, ezért egy ilyen témát képzeltem el számára. Gondos tervezgetésemet 2 nappal ezelőtt egy telefonhívás szakította félbe: barátnőm hívott, hogy csütörtökön jó lenne neki a találka. Ahogy letettem a telefont, beugrott: a torta! 6 óra körül estem haza szokás szerint a munkából. Összekevertem egy tömörebb, faragható piskótát, hogy bírja az emelet súlyát, és miközben sült, gyorsan körbenéztem mi található otthon.

This cake is the present for one of my friends, whose birthday was in February actually O.o. Yeah, I know... but because of the moving to the new flat, I did not have the time to celebrate it with her properly. Therefore I thought I would bake her a big, personalized cake, on the theme: the sea, which is her favourite holiday place :) My careful plannings were interrupted two days ago, when my friend called and told me that she can meet me on tuesday... No sooner did I realize that I have to bake a cake, when I put down the phone. I arrived home from work at 6 p.m., then fastly mixed a pound cake, and while it was having its "holiday" in the oven, I looked around in the kitchen for ingredients.



Klasszikus csokis-tejszínes krémet készítettem végül, amit megfejeltem némi rumba áztatott anyum-féle befőttmeggyel. Piskóta elkészül, csalódottság, lapos. Kutyasétáltatás közben fél 9-kor boltba beugrik, vesz alapanyagokat még egy piskótához... Új piskóta kész... 3 fele vág, anyu-féle meggyes-epres lekvárral és a krémmel váltakozva megken, pillecukor fondant este 10-kor elkezd... Egy montázskészítővel összeraktam pár képet több szögből :)

The filling is a classical chocolate cream, loosened with some heavy cream. My mum preserved a bottle of sour cherries, so I let them swim a bit in a cup of good rum, then added it to the cream. The pound cake was unfortunately too flat, so I had to go to the shop for new ingredients (at 9 p.m, whilst taking the dog for a walk). After the new pastry was ready I cut it into 3 layers. The first had some cherry-strawberry marmelade on it (my mum's own product! :), the second the chocolate-cherry cream, the next the marmelade again, and so on alternately...  I started to make the marshmallow fondant at 10 p.m. finally... Here you can see... These photos I have assembled together with a collage maker programme...


A fenti kalandok után már nem volt energiám vajkrémet készíteni, ezért ugyanazzal a lekvárral kentem meg a burkolás alatt a tortát. A díszeket másnap készítettem el, végül megszórtam darált keksszel, hogy a homokos partot is belevigyem a témába kicsit. A tetejére levegőbuborékokból az ünnepelt neve (Gina) került.

After the adventures mentioned above I did not have energy for making buttercream (I wanted to make it fresh), so under the fondant I have put the same marmelade. The small creatures were made the next day, then I sprinkled the cake with some ground biscuits to give it a "sandy" look. To the top I glued some "air bubbles" which spell the name of the birthday girl (Gina).

13 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik a színösszeállítás és a torta is. Most jut eszembe, hogy a darált kekszet nem fújta le róla a szél? Azért kérdem, mert az egyikre én is azt szórtam homok gyanánt, de nagyon izgultam rajta marad-e, visszajelzés meg nem jött.

    VálaszTörlés
  2. Pirulok a dicséreteden, Pixie :) Köszi. Én egy kis vízzel megnedvesítettem a fondantot és úgy szórtam rá a darált kekszet... rajta maradt, bár mikor oldalra fektetve szállították, már lepotyogott :)

    VálaszTörlés
  3. Hú, őszinte gratuláció. Igazi tengeri világot varázsoltál erre a tortára. Elképesztően kreatív vagy!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól sikerült a torta!Remélem, értékelte a barátnőd!

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm szépen, lányok, jól esik a dicséretetek :)
    Marisz, bizony, azóta már egy szelet sincs belőle ;)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jól sikerült! Aranyosak lettek a figurák, szép a tengerszín... Kár, hogy nem most vagyok gyerek. :)))

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szuper lett, gratulálok, ügyes vagy!!

    VálaszTörlés
  8. Szerintem is nagyon jól sikerült! Biztos olyan finom is lett, mint amilyen szép!

    VálaszTörlés
  9. Húúú ez nagyon jó lett!!!! Le a kalappal h munka után még képes voltál ilyesmire!

    VálaszTörlés
  10. Szuper lett! :)

    VálaszTörlés
  11. Nagy jó lett, a kis csillagok meg kagylók! :) Igazi mélytengeri hatása van :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...