2013. február 10., vasárnap

Rizskoch / Hungarian rice pudding

... ahogy anyukám is készíti :) Egyszerű, olcsó, laktató.
... as my mum does it :) Easy, cheap, filling.



Hozzávalók:                                                                  Ingredients:
1/2 kg rizs                                                                    1/2 kg rice
1 l tej                                                                            1 l milk
1 cs. vaníliás cukor                                                        1 pck vanilla sugar
kb. 10 dkg cukor (ízlés szerint)                                       ca. 100g sugar
3 tojás                                                                          3 eggs

A sodóhoz:                                                                  For vanilla custard:
1 cs. vaníliapuding                                                       1 pck vanilla pudding (instant)
6-7 dl tej                                                                     600-700 ml milk        
3 e.k. cukor                                                                 3 tsp sugar

A rizst a tejben puhára főztem. Közben szétválasztottam a tojásokat, és a fehérjéből habot vertem.
Amikor a rizs megdagadt, hozzáadtam a cukrot, és egyenként a tojások sárgáit, legvégül pedig óvatosan a fehérjehabot. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és előmelegített sütőben 180C-on fél óráig sütöttem.

A sodót én most pudingból készítettem, akinek van kedve/ideje készítheti a tojásos verziót is. Én kb. 1,5 dl tejet csomómentesre kevertem a pudingporral és 3 e.k. cukorral, a többi tejet felforraltam, és forrás után elkevertem benne a pudingport. Annyi tejet forraltam, hogy a pudingnál lágyabb legyen, végül kihűtöttem, és egy kis vajjal fényesítettem. Bourbon vaníliarúddal díszítettem a tálaláshoz :)

Cook the rice in the milk, until it softens. Separate eggs, and beat eggwhites.
When rice is ready, mix with the sugars and the eggyolks one by one. Add the beaten eggwhites gently last.
Layer a baking pan with parchment paper and pour the rice pudding inside. Cook in preheated owen, on 180 C for half an hour.

You can make the custard traditionally from eggs, but I chose the quicker version: as if you were making pudding, mix the pudding powder with the sugar and about 150 ml of milk. Boil the rest of the milk, then add your mixture. It should be more liquid than pudding. Finally, you can add a bit of butter to make it more glossy. For decoration, I used a vanilla stick. 

13 megjegyzés:

  1. Fura hogy még sosem ettem. Pedig jól néz ki. Kedvet kaptam hozzá.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem!!! Én is így készítem, csak mazsolát is teszek bele, na meg reszelt citromhéjat. Jó hogy eszembe juttattad, holnap sütök is egy tepsivel.

    VálaszTörlés
  3. Már többször próbáltam rizskoch-ot készíteni de valahogy nem sikerült.. nem volt olyan jó mint amit még gyerekként a keresztanyámnál ettem.... na de most majd kipróbálom a te recepted szerint :)

    VálaszTörlés
  4. Az én mamám mindig meggyszemeket dobált bele és úgy is nagyon finom volt. Na de ez a sodós változat...hmmmmm...imádok minden mártogatós dolgot! ;-)

    VálaszTörlés
  5. Fincsike! Lehet, hogy ma készítek is, olyan kívánatos a tálalásod! :P

    VálaszTörlés
  6. Ez milyen tuti édesség! És milyen ritkán jut eszembe! Képzeld, apu kizárólag kiviszörppel szerette! :D Megáll az ész nem? Mi csokiöntet kedvelők vagyunk, anyu meg lekvárral eszi. Jaj, sütnöm kell, érzem! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jó ötleteket adtok: csokiöntet, lekvár, meggyszemek... A citromhéj nekem is eszembe jutott, de a mazsolákat ki kellett hagynunk - herci nem komálja :)

    VálaszTörlés
  8. Ha hiszed, ha nem, én ezt az édességet kizárólag az iskolai menzán ettem. Sem anyukám, sem nagymamám nem készítette. Nem tudom, hogy ennek mi az oka. Pedig nagyon finom étel! A menzán mindig megörültünk neki és az utolsó morzsáig befaltuk...(persze ehhez egy olyan jó mneza kellett, mint a monori JAG menzája...) De hogy a gyerkőceim ne maradjank ki ebből, ma megcsinálom nekik vacsira:)

    VálaszTörlés
  9. Nálunk anya csak ábrándozni szokott erről a finomságról :) Pedig igazán süthetne nekünk :) Vagy már nekem kellene őt meglepnem vele? :P

    VálaszTörlés
  10. Náluk is nagy kedvenc a rizskók! Az idősebb fiam mindig azt enne. Majdnem így készítem én is, bár öntetet nem szoktam hozzá, de most hogy nálad látom, lehet, hogy legközelebb az is lesz.

    VálaszTörlés
  11. Imádom! Mazsolával(vagy anélkül) és öntetként málnaszörpöt szeretek mellé. :)

    VálaszTörlés
  12. Guszti:)) Régen én is készítettem hasonlót de már nem is igazán emlékszem hogyan is volt.....de most megint nekifoghatok:)))

    VálaszTörlés
  13. Szeretjük nagyon mi is. Citromhéjat én is szoktam beletenni és nagyszemű aranymazsolát is, ha van itton. Nemrég aszalt szilvával készítettem. Most találtam csak a blogodra, de sűrűn fogok jönni. :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...